وب سرویس واتساپ

پیامرسان واتساپ خیلی قبل تر از پیام رسان هایی مثل تلگرام وارد بازار ایران شدند. اما به دلیل خدمات بی نظیر تلگرام خیلی زود از گردونه ی رقابت خارج شد. البته با وجود تحریم تلگرام، خیلی از ایرانی ها دوباره به سوی واتساپ روی آوردند.

پیامرسان واتساپ خیلی قبل تر از پیام رسان هایی مثل تلگرام وارد بازار ایران شدند. اما به دلیل خدمات بی نظیر تلگرام خیلی زود از گردونه ی رقابت خارج شد. البته با وجود تحریم تلگرام، خیلی از ایرانی ها دوباره به سوی واتساپ روی آوردند.
متاسفانه خیلی از کاربران ایرانی خدمات واتساپ و ویژگی های ارزنده ی آن را نمی شناسند. اما در حال حاضر، کسب و کارهای زیادی از خدمات واتساپ برای ارتباط با مشتریان و بازاریابی استفاده می کنند.
اما در این مقاله از وال مسیج می خواهیم در مورد وب سرویس واتساپ صحبت کنیم. البته در صورتی که به صورت حرفه ای با این موضوع آشنایی دارید، پس احتمالا می دانید که می خواهیم در مورد API صحبت کنیم.

وب سرویس واتساپ چیست؟

زمانی که صحبت از وب سرویس واتساپ می کنیم منظورمان چیست؟ اصلا این سرویس به چه کاری می آید؟ چرا کسب و کارهای کوچک و بزرگ از آن استفاده می کنند؟
اول از هر چیزی باید بدانید که وب سرویس واتساپ، نوعی سرویس است که به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا تعامل بهتر و بیشتری با مشتریان خود داشته باشند و بتوانند از طریق این اپلیکیشن، پیغام های نامحدودی در شکل های مختلف ارسال کنند.
نکته ی بسیار مهمی که در مورد وب سرویس واتساپ وجود دارد این است که سال ها به دلیل تحریم های اقتصادی علیه ایران، این وب سرویس قابل استفاده نبود. اما در حال حاضر با تلاش تیم هایی مثل تیم وال مسیج، توانسته ایم که این سرویس را برای کاربران ایرانی نیز فعال کنیم. به این ترتیب کسب و کارهای ایرانی هم می توانند در کمتر از 2 دقیقه در این سرویس ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

وب سرویس واتساپ برای چه کسانی مناسب است؟

سوال مهمی که در این میان مطرح می شود این است که اساسا وب سرویس واتساپ برای چه کسانی مناسب تر است؟ چه کسانی می توانند از آن استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید به گزینه های زیر اشاره کنیم:

  • کسب و کارهایی که از سیستم فروش خاص و اتوماسیون اداری استفاده می کنند.
  • کسب و کارهایی که نیازمند برقراری ارتباط و صدور فاکتور و ارسال اتوماتیک آن به مشتریان هستند.
  • شرکت هایی که به رونق کسب و کار خود در واتساپ اهمیت می دهند.

مزیت های وب سرویس WhatsApp

زمانی که صحبت از وب سروی واتساپ می کنیم و آن را توصیه می کنیم باید بدانید که این سرویس مزیت های بسیار زیادی دارد. از جمله:

  • هیچگونه محدودیتی در تعداد پیام های ارسالی وجود ندارد
  • می توان شماره های مشتریان را در این وب سرویس ذخیره کرد.
  • سرعت عملکرد این وب سرویس بسیار بالاست
  • هیچگونه محدودیتی در تعداد کاراکترهای یک پیغام وجود ندارد.
  • امکان نظارت بیشتر مدیریتی را فراهم می سازد.
  • می توان ارسال پیامک ها را زمان بندی کرد تا در زمان خاصی به دست مشتریان هدف برسد
  • چندین کاربر می توانند از این وب سرویس استفاده کنند
  • امکان تبلیغات انبوه در این وب سرویس وجود دارد.

چرا وب سرویس واتساپ از ارسال پیامک بهتر است؟

حتما شما هم روزانه چندین پیامک تبلیغاتی دریافت می کنید که بدون توجه به آن ها، پاکشان می کنید. روشی که مدت هاست کارکرد سابق را ندارد و منسوخ شده است. در عوض استفاده از وب سرویس واتساپ چند مزیت نسبت به ارسال پیامک دارد:

  • افراد نسبت به پیام های خود در شبکه های اجتماعی مثل واتساپ حساس تر هستند و حتما آن ها را باز می کنند.
  • می توانید مخاطب هدف خود را خیلی ساده پیدا کنید و پیام تبلیغاتی را برایشان ارسال کنید.
  • برعکس پیامک های متنی که فقط امکان ارسال متن دارند، در وب سرویس واتساپ می توان پیام های صوتی، تصویری و …نیز ارسال کرد.
  • هزینه ارسال پیغام های تبلیغاتی در وب سرویس واتساپ خیلی ارزان تر است.
  • تعامل مشتریان با پیام های واتساپی خیلی بیشتر و بهتر است.

چرا وب سروس واتساپ؟

اگر هنوز هم قانع نشده اید که وب سرویس واتساپ یکی از بهترین سرویس های موجود برای تبلیغات و آنالیز رفتار مشتریان است، به دلایل زیر هم توجه داشته باشید:

  • می توانید تا 12 برابر یک پیامک، برای تبلیغات خود کاراکتر به کار ببرید و متن بنویسید.
  • امکان دیده شدن پیام تبلیغاتی شما در واتساپ تا 94 درصد افزایش پیدا می کند. چرا که بیشتر افراد توجه بیشتری به پیامک های ارسال شده در چت خصوصی شان در واتساپ نشان می دهند. این در حالیست که مدت هاست که پیامک های تبلیغاتی، نخوانده پاک می شوند و گاهی سرشماره ی مورد نیز نیز بلاک خواهد شد.
  • می توانید سیستم های دیگر خود را نیز به وب سرویس متصل کنید و از دیتابیس آن ها برای یافتن مشتریان و آنالیز رفتارهایشان استفاده کنید. (مثلا قابلیت اتصال CRM به وب سرویس واتساپ وجود خواهد داشت)
  • امکان دسترسی مدیران به پیام های ارسال و دریافت شده وجود خواهد داشت.
  • هزینه های کلی کسب و کار پایین تر می آید و تبلیغات به شیوه های موثرتری پیش می رود.

سوالات رایج در مورد وب سرویس واتساپ

با وجود تمام توضیحاتی که در خصوص وب سرویس واتساپ یا همان API واتساپ ارائه کردیم، ممکن است همچنان توضیحاتی در خصوص این سرویس داشته باشید. تیم وال مسیج تلاش کرده است که برخی از رایج ترین سوالات شما عزیزان را گردآوری کرده و با جواب؛ در اختیارتان قرار بدهد. با ما همراه باشید:

1- چقدر طول میکشد تا وب سرویس واتساپ فعال شود؟

شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی ( کمتر از 2 دقیقه)، سرویس مورد نظر را فعال کنید.

2- سر شماره ای که با آن پیام های این سرویس ارسال می شود، چیست؟

بیشتر کسب و کارها، مجهز به یک نرم افزار سی آر ام ( معمولا سی آر ام شرکت مایکروسافت) هستند که اطلاعات اتوماسیون فروش در آن درج شده است. حال تصور کنید که یکی از کارمندان تصمیم به ارسال یک فاکتور از این اطلاعات است و می خواهد از وب سرویس واتساپ استفاده کند. در این شرایط کافیست که در وب سرویس API، یک شماره ی منحصر به فرد برای کارمند مورد نظر ایجاد شود و سپس تمامی پیام ها، از آن خط برای مشتریان ارسال خواهد شد.

3- آیا در صورت ارسال پیام های زیاد، امکان مسدود شدن سرشماره وجود دارد؟

معمولا تلاش می شود که از این اتفاق جلوگیری شود. به همین دلیل است که تیم وال مسیج، راهکارهای مختلفی ارائه می کند. مثلا بهتر است در هر دقیقه بیشتر از 10 تا پیام ارسال نکنید. یا مثلا بهتر است لینک های طولانی ارسال نکنید و از ابزارهایی مثل کوتاه کردن لینک استفاده کنید.

4- آیا محدودیتی در استفاده از خطوط واتساپی با این سرویس وجود دارد؟

به طور کلی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. اما حق اشتراک ماهیانه ای که پرداخت می شود برای اتصال یک شماره تلفن به واتساپ است. شما می توانید تا بی نهایت شماره تلفن را به وب سرویس واتساپ متصل کنید. وال مسیج برای کسانی که بیش از 5 شماره تلفن را ثبت می کنند، تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است.

5- آیا وب سرویس واتساپ ارائه شده توسط وال مسیج، هماهنگ با سرویس اصلی آپدیت می شود؟

در پاسخ باید بگوییم که معمولا این به روز رسانی ها در اسرع وقت انجام می شود و حداکثر 7 روز بعد از اعمال تغییرات جدید، آپدیت می کنیم.

سخن آخر

در نهایت باید اشاره کنیم که وب سرویس واتساپ، می تواند جایگزین خیلی از روش های ارسال تبلیغات شود. بنابراین خیلی از شرکت های کوچک و بزرگ به آن احتیاج پیدا می کنند. کار با این سرویس خیلی راحت است.

تیم وال مسیج تلاش کرده است تا بتواند به بهترین نحو، این سرویس را کسب و کارهای ایرانی پیاده سازی کند تا آن ها نیز بتوانند از مزیت های آن استفاده کنند. کافیست همین الان در وب سرویس واتساپ ارائه شده توسط وال مسیج ثبت نام کنید و کسب و کار خودتان را رونق بدهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

در صورت درخواست مشاوره فرم ذیل را تکمیل نموده تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس بگیرند.

برای تست کردن وال مسیج فرم ذیل را تکمیل نموده و از سه روز سرویس تست استفاده نمایید.