واتس اپ Api چگونه به کسب و کار ما کمک میکند؟!

چند سالی هست که نرم افزار واتساپ به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های چت و مکالمه تبدیل شده است. ایرانیان زیادی از این نرم افزار استفاده می کنند. در واقع خیلی از آدم‌ها کسب و کارشان را به این اپلیکیشن منتقل کرده اند و استفاده های تجاری از آن می کنند

Api واتس اپ

چند سالی هست که نرم افزار واتساپ به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های چت و مکالمه تبدیل شده است. ایرانیان زیادی از این نرم افزار استفاده می کنند. در واقع خیلی از آدم‌ها کسب و کارشان را به این اپلیکیشن منتقل کرده اند و استفاده های تجاری از آن می کنند.

اما آیا تا به حال چیزی از واتس اپ Api شنیده اید؟ آیا می دانید که از همین واتساپ می توان کاربردهای خیلی بیشتر و جالب تری انتظار داشت؟

یکی از بهترین ویژگی های واتساپ این است که می توانید با استفاده از وب سرویس واتساپ، خیلی راحت و آسان وب سایت ها، اپلیکیشن ها، سی آر ام و …را به واتساپ وصل کنید. اما فایده ی این کار چیست؟ چرا باید سرویس وب سرویس واتساپ را فعال کرد؟

در واقع این سرویس این فرصت را برایتان فراهم می کند که به کاربران و مشتریان خود، خدمات بهتری ارائه کنید و تعامل بهتری با آن ها داشته باشید. مزیت دیگر سرویس واتس اپ Api این است که می توان از طریق اپلیکیشن موبایل و کامپیوتر راحت استفاده کرد.

می توان همین الان هم این سرویس را از سایت رسمی واتساپ فعال سازی کرد. به این ترتیب می توانید با استفاده از چند کد ساده بقیه اپلیکیشن های خود را به واتساپ وصل کنید. اصلی ترین کاربرد این مسئله، اینجاست که می توانید در مواقع ضروری از جمله زمانی که یک محصول موجود می شود یا برای ثبت سفارش از واتساپ استفاده کنید و به صورت کاملا اتوماتیک پیام های صوتی، متنی و تصویری خود را برای مشتریان و کاربران ارسال کنید. تنها مشکلی که برای این فعال سازی وجود دارد عدم امکان استفاده از آن توسط ایرانیان و شماره های مشتری با پیش شماره +۹۸ می باشد که شرکت وال مسیج جایگزین مناسبی برای این سرویس می باشد.

این ویژگی باعث می شود که یک سیستم یکپارچه در اختیار داشته باشید که با استفاده از آن مدیریت بخش های مختلف یک کسب و کار، راحت تر خواهد بود.

اما این نکات به صورت کلی هستند و لازم است که اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع پیدا کنید.

ویژگی های وب سرویس واتساپ چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که این سرویس چگونه عمل می کند و چه ویژگی هایی دارد. طبیعتا قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشید که وب سرویس واتساپ برای بازاریابی و معرفی محصولات طراحی شده است. با استفاده از وب سرویس واتساپ می توانید خود و محصولتان را پروموت کنید.

اما ویژگی هایی که این سرویس را متمایز می کند، چیست؟

  • اول از هر چیزی باید بدانید که با استفاده از این سرویس می توانید پیام های خود را به صورت متن، ویدیو، عکس و لینک ارسال کنید.
  • می توان تمامی پیام های دریافت و ارسال شده را مشاهده کرد.
  • بدون اینکه نیازی به ذخیره سازی شماره باشد می توان اقدام به ارسال پیام کرد.
  • با استفاده از یک سرشماره هم چند کاربر می توانند به این سرویس متصل شوند.
  • می توان پیام ها را به نحوی تنظیم نمود که در زمان خاصی ارسال شوند.

معنا و مفهوم دقیق API واتساپ

اگر بخواهیم به طور دقیق معنای api را مشخص کنیم باید بگوییم که این عبارت به رابط برنامه نویسی اپلیکیشن اشاره دارد. در واقع api نوعی نرم افزار رابط است. فرض کنید که دو سایت یا دو اپلیکیشن نیاز دارند که به هم متصل شوند. در این میان کار api این است که این دو را به هم متصل کند و اجازه دهد که از اطلاعات هم استفاده کنند.

وقتی که صحبت از api واتساپ می کنیم هم منظورمان دقیقا همین است. در واقع این سرویس کمک می کند که بتوانید خیلی راحت با مشتریان خود از طریق ارسال و دریافت پیام ارتباط داشته باشید. اصلی ترین مزیت این سرویس اینجاست که محدودیتی در تعداد ارسال پیام وجود ندارد.

نکته: البته همواره توصیه می کنیم که از ارسال پیام به شماره های ناشناس خودداری کنید چرا که ممکن است آن ها، شما را به عنوان هرزنامه تلقی کرده و گزارش بدهند.

وب سرویس واتساپ چگونه کار می کند؟

یک کسب و کار چگونه خود را پروموت می کند؟ در واقع چه ابزارهایی در دست صاحبان کسب و کار است تا جزئیات مربوط به بیزنس خود را به اطلاع مشتریان برسانند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اصلی ترین نکته در مورد پروموت کسب و کارهای مختلف، این است که بتوانند پیام های مربوط به رویدادهای مختلف، نظرسنجی ها، اطلاع رسانی ها، فایل های تصویری و…را برای مشتریان فعال و بالقوه ی خود ارسال کنند.

طبیعی است که این کار توسط سیستم ارسال پیامک شدنی نیست چرا که قیمت هر پیامک زیاد است و وقتی که در مقدار انبوه ارسال شود، هزینه های آن نیز سرسام آور خواهد بود. علاوه بر این امکان ارسال مثلا فایل های تصویری از طریق پیامک وجود ندارد. بنابراین باید به دنبال یک راهکار جایگزین بود که بتوانند چنین امری را ممکن سازد.

اینجاست که پای وب سرویس واتساپ وسط می آید. از طریق سرویس api واتس اپ، هم می توان پیام ها را به صورت یکپارچه ارسال و دریافت کرد. هم این که تعامل مشتریان با این سرویس راحت تر و بهتر خواهد بود.

بنابراین از هر لحاظ به نظر می آید که این سرویس، کارکرد بهتری دارد.

اما این سرویس چگونه کار می کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وب سرویس واتساپ، تمامی پیام های ارسال و دریافت شده را در قالب جداگانه به نام ارسال و دریافت به شما ارائه می دهد. لازم نیست نگران جزئیات این سرویس باشید چرا که زیرساخت api بسیار ساده ارائه شده است. به این ترتیب خیلی راحت و ساده می توانید تمامی پیام های ارسال و دریافت شده را در نرم افزار خودتان کنترل کرده و مدیریت بهتری رویشان داشته باشید.

مزیت های Api واتساپ

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و می خواهید خیلی زود خودتان را به این سرویس مجهز کنید، باید قبل از هر چیزی مزیت های آن را بشناسید و بدانید که اساسا به چه کارتان می آید.

در ادامه به برخی از مهم ترین مزیت های API واتس اپ اشاره کرده ایم:

  • ارتباط سریع تر و کارآمدتر با مشتریان
  • این امکان را فراهم می کند که مشتریان خیلی راحت نظرات و پیشنهادات خود را به اطلاع شما برسانند.
  • امکان ارسال پیام های بی نهایت به مشتریان و دریافت پاسخ آن ها
  • اطلاع دادن به مشتری از وضعیت آخرین و جدیدترین محصولات و خدمات
  • زیرساخت api بسیار ساده ارائه شده است
  • دسترسی راحت و سریع به منابع
  • هیچگونه هزینه ای برای ارسال پیام پرداخت نخواهید کرد
  • می توان بر اساس نیاز خود، این سرویس را سفارشی سازی کرد
  • امکان مشاهده ی وضعیت پیام
  • عدم نیاز به ذخیره کردن شماره ها برای ارسال پیام
  • امکان ارسال و دریافت پیام (متن، ویدیو، عکس، لینک) در پلتفرم های مختلف
  • امکان دسترسی به اطلاعات تمامی پیام های دریافت و ارسال شده
  • امکان نظارت کامل بر عملکرد کسب و کار و نحوه ی تعامل با مشتریان
  • هیچگونه محدودیتی از لحاظ ارسال کاراکتر در یک پیام وجود ندارد. کاربران وب سرویس واتساپ می توانند تا 12 برابر یک پیامک معمولی، کاراکتر درج کنند
  • توجه مشتریان به پیام هایی که در واتساپ برایشان ارسال می شود بسیار بیشتر از پیامک است. بنابراین به احتمال بسیار قوی، تبلیغات شما را می بینند و جدی تر می گیرند.
  • تمامی پیامک هایی که ارسال می شود، فقط برای فرستند و گیرنده قابل مشاهده خواهد بود و از این لحاظ ایمنی بسیار بالایی دارد.
  • این برنامه قادر به ذخیره ی اطلاعات شخصی کاربر نیست و به همین دلیل از این بابت می توانید آسوده خاطر باشید

تمام این مزیت ها باعث شده است که سرویس api واتساپ خیلی سریع به نرم افزار محبوبی در کشور تبدیل شود. گرچه هنوز هم خیلی از صاحبان کسب و کار از چنین امکاناتی بی خبر هستند، اما کسانی که به این سرویس اعتماد کرده اند، کاملا راضی و خشنود به نظر می رسند.

چرا توصیه می کنیم که API واتساپ را برای کسب و کار خودتان راه اندازی کنید؟

زمانی که صحبت از کسب و کار می شود، ناگهان تصویر یک مسابقه ی پر از رقیب به ذهنمان خطور می کند. مسابقه ای که بدون تجهیزات و دانش کافی، بعید است که در آن برنده شویم. به همین دلیل است که سیستم های کارآمدی مثل API واتساپ تا این حد می توانند به ما کمک کنند.

  • اولین نتیجه ای که از خرید این سرویس می گیرید، این است که ارتباط مستقیم تری با مشتریان خود برقرار می کنید.
  • هزینه های شما خیلی زود کاهش پیدا می کند و در عوض بازخوردهای بهتری می گیرید.
  • امکان کسب آگاهی و دانش نسبت به کسب و کارها را بیشتر می کند.
  • کسب و کارهای کوچک و بزرگ، می توانند به یک اندازه از مزیت های این سرویس استفاده کنند.

به طور کلی، از وقتی که اهمیت شبکه های اجتماعی مثل واتساپ در زندگی ما انقدر مهم شد، کسب و کارها هم به سمت استفاده از این فضا افتاده اند. حالا باید بدانید که با استفاده از سرویس هایی مثل API واتساپ می توانید بهره های بیشتری از واتساپ ببرید.

محدودیت سرویس API واتساپ در ایران

خیلی از افراد فکر می کنند که این سرویس را می توانند به سادگی راه اندازی کنند. اما باید بدانید که متاسفانه به دلیل تحریم های جهانی علیه ایران، این سرویس در کشور ما ارائه نمی شود.

اما وبسایت وال مسیج، با استفاده از راهکارهایی فوق العاده، توانسته است که این سرویس را برای کاربران ایرانی نیز فراهم آورد و تنها در عرض کمتر از ۲ دقیقه سرویس خود را تهیه بفرمایید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد خدمات سرویس api واتساپ ارائه شده به وبسایت وال مسیج مراجعه کرده، یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید و سوالات خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

کلام آخر

در نهایت باید عنوان کنیم که کسب و کارهای امروزی، پیشرفت های فوق العاده ای داشته اند. دیگر کمتر کسی را پیدا می کنید که هنوز هم به روش های سنتی بازاریابی و مارکتینگ اعتقاد داشته باشد. روش های قدیمی کنار گذاشته شده اند و برای دوام آوردن در این بازار پر رقابت، لازم است که شما هم خودتان را به ابزارهای نوین کسب و کار مجهز کنید.

سرویس api واتساپ به شما کمک می کند که درک بهتری نسبت به مشتریان خود داشته باشید. به این ترتیب قادر خواهید بود که خدمات بهتری به آن ها ارائه کنید و میزان رضایت آن ها را افزایش دهید.

سرویس api واتساپ، تنها چیزی است که برای پیشرفت کسب و کارتان احتیاج دارید. سرویسی که اطلاعات شما را منسجم تر خواهد کرد و به شما کمک می کند تا مدیر بهتری باشید. در ضمن یکی از جدیدترین و بهترین ابزارهایی است که برای تبلیغات به کار می آیند.

در آخر فراموش نکنید که کارشناسان ما همواره آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان هستند. همین امروز ثبت نام کنید و سرویس api واتساپ وال مسیج را برای کسب و کار خودتان به سرعت فعال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

در صورت درخواست مشاوره فرم ذیل را تکمیل نموده تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس بگیرند.

برای تست کردن وال مسیج فرم ذیل را تکمیل نموده و از سه روز سرویس تست استفاده نمایید.